jak to z tymi stronami jest

Jeśli prowadzisz firmę, nie potrzebna Ci strona internetowa.

W mediach społecznościowych masz wszystko, co potrzeba i dodatkowo nie musisz za nic płacić. Wszyscy Twoi znajomi są na facebooku i instagramie, możesz bez przeszkód się z nimi komunikować praktycznie natychmiast, gdy masz coś ważnego do powiedzenia. Media społecznościowe masz zawsze przy sobie, przecież nie rozstajesz się ze swoim smartfonem. Nie musisz zatrudniać grafika aby poprawił zdjęcie – Snapseed doskonale sobie poradzi, chyba że wystarczy tylko nałożenie odpowiednich filtrów z Instagrama. Firmy, które lubisz, też mają swoje profile w socialmediach.
Tak myśli mnóstwo osób prowadzących firmy.

Mijają się niestety z prawdą, choć na szczęście nie do końca.

Ale po kolei. Fakt, założenie fanpejdża jest bezpłatne, trwa  chwilę i generalnie każdy sobie z nim poradzi. W zamian za to dostajesz „firmową stronę” prawie identyczną do milionów już istniejących na Facebooku. Wyróżnić możesz ją jedynie oryginalnym tłem i obrazkiem profilowym. Niestety facebook narzuca sporo ograniczeń dotyczących wyglądu i zawartości i nie jesteś w stanie dopasować jej w 100 % do swoich oczekiwań. Za to natychmiast możesz pozapraszać znajomych, no zarządzanie nią jest banalnie proste.
Powstawanie strony internetowej trwa jakiś czas, może relatywnie sporo kosztować w porównaniu do darmowego fb, nie od razu wyszukiwarki będą ją indeksować, ale może wyglądać tak, jak tylko sobie wymarzysz! Sam decydujesz o tym jak ona wygląda i co się na niej dzieje. Jeśli jest prosto zbudowana i nawigacja po niej nie sprawia problemu, każdy łatwo odszuka na niej to, co go interesuje, bez potrzeby przewijania ekranu w nieskończoność.

Dobrze prowadzona strona internetowa daje wiarygodność, daje do rozumienia klientowi, że firma jest solidna i wywiązuje się ze swoich zobowiązań.

Daje nam także pełna kontrolę nad publikowanymi treściami oraz wyglądem graficznym. Można tam zamieścić także pełną ofertę firmy. Jednak pomimo niezaprzeczalnych plusów strony mają swoje minusy. Głównym z nich jest skomplikowana obsługa, wymagająca zaawansowanych umiejętności lub zatrudnionego specjalisty. Na szczęście stronę można wyposażyć w system zarządzania treścią tzw. CMS dzięki któremu samodzielnie dodasz wpis lub zaktualizujesz galerię zdjęć. Strona także swoje kosztuje. Nie licz na to, że jakiś ogarnięty gimnazjalista postawi Ci ją w cenie Big Maca.

Kilka suchych faktów:

Strona internetowa

Jest Twoją własnością

W pełni decydujesz o jej wyglądzie i zawartości

Możesz umieszczać dowolne treści, byle były zgodne z prawem

Możesz dodać funkcjonalności, które sprawią, że będziesz mógł prowadzić sprzedaż, czy rezerwować wizyty w np. Salonie piękności, czy przedstawić interaktywne menu z pięknymi zdjęciami jeśli prowadzisz restaurację.

Musisz posiadać budżet na stworzenie dobrej strony internetowej.

Profil w mediach społecznościowych

Zakładasz i prowadzisz za darmo.

Możesz szybko reagować na to co się dzieje – odpowiadać na komentarze, dodawać zdjęcia czy zapraszać na wydarzenia.

Dodawanie znajomych zwiększa Twój zasięg.

„Strona”, na której masz swój profil nie należy do Ciebie, jest ograniczona wieloma restrykcjami co do zawartości. Istnieją restrykcje co do treści, za które może on być zamknięty lub zawieszony przez administrację.

Idealnym rozwiązaniem jest połączenie tych wszystkich form prezentacji firmy w internecie – profili w mediach społecznościowych ze stroną internetową. Strona internetowa jest BAZĄ, gdzie każdy może znaleźć zawsze szczegółowe informacje o Twojej ofercie w najłatwiejszej do ogarnięcia formie, bez potrzeby przekopywania się przez setki postów o różnej tematyce. Strona z np. portfolio fotografa umożliwi najpiękniejsze zaprezentowanie jego prac, czego na profilu zrobić się nie da. Z kolei profil umożliwi natychmiastową interakcję z potencjalnymi klientami, czego ze strony zrobić się nie da.

Żyjemy w czasach internetu. Większość potrzebnej nam wiedzy zdobywamy przy pomocy Google. I choć ponad 80 % mieszkańców kraju wyszukuje informacje w internecie, to nadal prawie połowa z nich nie ma konta w socialomediach. Stawiając więc wyłącznie na profil bez strony internetowej, ograniczasz do Siebie dostęp takim osobom. Strona internetowa powinna być podstawą Twojej reklamy w Internecie a profile w mediach społecznościowych powinieneś traktować jako jej rozwinięcie. Wtedy masz największe szanse dotrzeć do wszystkich osób, które mogłyby być zainteresowane Twoją ofertą.

A przecież o to Ci chodzi, prawda?

 

OFERTA